دهمین تیم جمهوری اسلامی ایران در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک

دهمین تیم جمهوری اسلامی ایران در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک

این وبلاگ متعلق به دهمین تیم المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می باشد
دهمین تیم جمهوری اسلامی ایران در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک

دهمین تیم جمهوری اسلامی ایران در المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک

این وبلاگ متعلق به دهمین تیم المپیاد جهانی نجوم و اخترفیزیک می باشد

و اما بعد از مرحله 1 !

سلام دوستان!

امیدوارم حال همه گیمون خوب باشه. آزمون مرحله یک امسال هم برگزار شد. و اما چند نکته:

  • سوالای امسال از سال های پیش کمی آسون تر بود. به این معنی که با سواد کمتری درصد بیشتری میتونستی بزنی. در کل راضی کننده بود اما واقعا جا داشت بهتر باشه.
  • کمیته به زودی سوال ها و پاسخ نامه قطعی رو منتشر خواهد کرد؛ اما ما هم یک کلید پیشنهادی آماده کردیم که میتونید از طریق لینک زیر دانلود کنید. دقت کنید این پاسخ هایی که می بینید صرفا پیشنهاد ماس و قرار نیس کمیته با این کلید تصحیح کنه!!

سوالات مرحله 1 دوره 12

کلید پیشنهادی مرحله 1

  • سوال 8 برای دفترچه های کد 2 ایراد داشت که احتمالا این سوال حذف میشه کلا.
  • سوال 9 با توجه به جدول ثوابتی که داده شده بود 2 تا جواب میشد براش دراورد.
  • از الان بازار کف بینی و اینا داغ میشه اصولا! بدونید که چرت محضه این کار! کف آزمون برای هر استان متفاوته و معمولا سعی میکنن که نفرات برتر استان های کم جمعیت رو قبول کنن برا مرحله1. اما به طور حدودی سال پیش اگه  نمره کسی به اندازه 4 یا 5 تا سوال درست بود قبول میشد.

راستی کلا اگه کاری با ما داشتین می تونید از طریق ایمیل 10thioaa@gmail.com با ما در ارتباط باشید.

همچنین اخبار و پست های ما رو می تونید از طریق کانال تلگرام ما دنبال کنید.

ان شاء الله که هممون به اون چیزی که استحقاقشو داریم برسیم!
یا علی؛

دم مرحله 1

خب دیگه رسیدیم دم مرحله 1

تا الان هر کاری کردید دیگه کافیه. کلن درس و کتاب و اینارو بزارید کنار بزنید تو کار فیلم و تفریحات سالم (قرار بود این پست رو زودتر بزارم. نشد.).

الان موضوع به سه فاز تقسیم میشه: قبل امتحان، در طول امتحان، بعد امتحان.


قبل امتحان: اون ورقه‌ای که توش نکات رو نوشته بودین رو یه نگاه بندازین. چیز جدید اصلا نخونین. همون قبلیا رو دوره کنین. هر نوع وسیله‎ای که احتمال میدین لازم بشه رو آماده کنین که بردارین برین. وسایل از جمله مداد، خودکار، پاک‌کن، تراش، خط‌کش، ماشین حساب، نقاله،گونیا، پرگار، ساعت، مدرک شناسایی، رانی، کیک، شکلات و ... . کلن به جو هایی که ملت میدن هم توجه نکنین. بدون اینکه با کسی کار داشته باشین و به حرفاشون گوش کنین برید سر جلسه آزموتونو بدین.


در طول امتحان: حول نکنید! خیلی با آرامش و منطقی ورقه سوالاتونو باز کنید و شروع کنید. اول حتما یه نگاه به ثوابت بندازید. 2 دقیقه هم وقت نمیگیره. بعد از سوال 1 شروع کنید برید جلو. اگه دیدین سوالی حل نمیشه وقتتونو روش هدر ندین. یه علامت بزنین و برین سوال بعدی. آخر امتحان اگه وقت اضافه آوردین( که قطعا میارین) برگردین روش فک کنین. اگه زود تموم کردین هم پا نشین برین. تا آخرِ آخر بشینین و هرچقدر تونستین مرور کنین. الکی هم استرس نگیرین. این که چندتا سوال حل کردین مهم نیست. مهم اینه که درست حل کرده باشین. (آدم میشناسم که از 35 تا سوال 33 تاشو حل کرده بود که یه تعداد غیر کمیش غلط بودن!).


بعد امتحان: قطعا خیلی هاتون بعد آزمون کنجکاوین که ببینین بقیه چجوری دادن و اینا. ولی واقعا بحثای دم حوزه و تو راه اصلا کمکی نمیکنه که هیچ، فقط باعث میشه استرس بگیرین. امتحان که تموم شد دفترچه سوالارو بزارین تو کیفتون برین دنبال زندگیتون و صبر کنین از یه منبع معتبر یه پاسخنامه بیاد و بشینین با اون چک کنین. بعد از آزمون هم مثل قبلش به حرفای ملت توجه نکنین. حتی بیشتر توجه نکنین! پیشنهاد میکنم برین یه تفریحی بکنین که از فاز امتحان بیاین بیرون.


کلن از چیزی نترسین. خودتونو قبول داشته باشین و بدونین یکی از مهم ترین عوامل موفقیت همینه. نظری که رو پست قبلی گذاشته شده رم یه نگاهی بندازین. نکات خوبی گفته.

همه موفقیم! :)

یا علی؛

نزدیک مرحله 1

سلام.

خیلی سعی کردم از این فازای نصیحت و اینا بردارم واسه مرحله 1. ولی خب انصافا مرحله یکه. همتون قبولید! این حرفارو نداره که! از الان بهتون میگم اگه به صورت روال برید آزمون بدید قبول میشید. (کسی قبول نشد به من گیر نده ها!!)

حالا علی الحساب این کارارو انجام بدید که خیالتون راحت باشه و بدون استرس برید سر جلسه.

  • بشینید مرحله 1 های 4-5 دوره قبل رو حل کنید. سوالایی هستن که همین کمیته طرح کرده و نزدیک ترین چیز به سوالای مرحله 1 هستن.
  • یه کاغذ بردارید و نکاتی که تو این آزمونا بهش بر می‌خورید رو بنویسید که نزدیک آزمون یدور مطالعه کنید. منظور از نکات هر چیزیه که حس می‌کنید یاداوریش مفیده. هم نکات علمی هم سوتی هایی که میدین.
  • این چند روز آخر کارای عجیب غریب نکنین که مشکلی واستون پیش بیاد سر آزمون داستان شه. روز قبل آزمون هم چیزای خطرناک نخورید. داستان میشه! دیدم که میگم!
  • و یه چیز دیگه هم که هست انصافا این دو-سه روز آخر کارایی که حواستونو پرت کنه نکنید. بذارید تمرکز داشته باشید. دو روزه دیگه.

همه اینایی که گفته شد به شرطی جواب میده که تا الان به یه حداقلی که واسه مرحله 1 لازمه رسیده باشید. ایشالا که همتون رسیدید. اگر هم نرسیدید هنوز خییلی دیر نشده. ناامید نباشین.

موفق باشیم. :)

یا علی؛

پاسخنامه دومین آزمون مرحله یک آزمایشی

سلام

این هم پاسخنامه تشریحی آزمون

اگر هم نکته ای بود خوشحال می‌شیم بگید

پاسخنامه دومین مرحله یک آزمایشی

پایان آزمون های مرحله 1 آزمایشی

خب دیگه دومین و آخرین آزمون آزمایشی مرحله 1 ما هم تموم شد. مشکلاتی هم داشت که امیدواریم به بی‌تجربگی ما ببخشیدشون. اما خب همه ما سعیمونو کردیم که بتونیم به بهترین شکل ممکن کارو به سرانجام برسونیم. انتظار بر این بود که تعداد افراد بیشتری تو آزمون شرکت کنن. حدود 120 نفر ثبت نام کرده بودن ولی فقط 70 نفر آزمون دادن که البته تعداد کمی هم نیست.

در مورد آزمون دوم چند تا نکته هست. سوال 25 بخاطر مشکلی که داشت حذف شد. تو فایل زیر سوال 25 درست شده ولی چون تو فایل آزمون گزینه ها اشتباه بود حذفش کردیم. سطح آزمون رو هم نسبتا پایین‌تر آوردیم؛ هم بخواطر اینکه گفته بودین آزمون اول سخت بود هم حس کردیم میتونه نزدیک مرحله 1 بهتر باشه.

جا داره از همه کسانی که در این آزمون ها بهمون کمک کردن تشکر کنیم. امیرحسین مسعود‌نژاد و محمدحسین امیری که تو طراحی سوالا کمک کردن، محمدرضا اصولی که تو طراحی سایت شدیدا بهم کمک کرد و هوامو داشت و هر کسی که به هر نحوی بهمون کمک کرد.

سوالات آزمون

کلید تصحیح


امیدواریم براتون مفید واقع شده باشه. پاسخنامه تشریحی هم به زودی روی وبلاگ قرار میگیره.

موفق تر باشیم!

یا علی؛

 

پ.ن: بچه های مدارس خاص نشون دادن اگه کسی ازشون آزمون نگیره همشون عرضه (عرزه، عرظه، ارزه، عرظه ...!) ندارن برن خودشون بدن!

پ.ن2: رتبه های 1 تا 3، خودتون با زبون خوش میاین شیرینی میدین وگرنه میایم ازتون میگیریم!

دومین آزمون آزمایشی مرحله 1

سلام.

ثبت نام آزمون دوم تموم شد، همه کد ها هم ارسال شد.

نکاتی که در مورد آزمون اول گفته شد اینجا هم صادقه. به استثنا:

·         زمان این آزمون 3:30 هست که مدت زمان فرستادنش 3:45 در نظر گرفته میشه.

·         از پنجشنبه 15 بهمن تا یکشنبه 18 بهمن میتونید آزمون بدید. ترجیها به روزای آخر نندازین.

·         یه تایمر بالای صفحه اضافه شده که مدت زمانی که از آزمونتون گذشته رو نشون میده. اما خب مستقل از اون خودتونم آمار زمانتونو داشته باشین. ارسال آزمون رو هم به دقایق آخر نندازین.

10thioaa.gigfa.com

موفق باشید.

یا علی؛

پاسخنامه تشریحی اولین مرحله یک آزمایشی

سلام :)

اینم از پاسخنامه تشریحی آزمونی که برگزار شد. اگه مشکلی توی جواب ها بود ما رو هم در جریان بزارید:).

پاسخنامه مرحله یک آزمایشی

به امید موفقیت های بعدی...

ثبت نام دومین آزمون آزمایشی مرحله 1

سلام.

آزمون اول به خوبی و خوشی تموم شد. اگه انتقاد، پیشنهاد یا هر نکته‌ای در موردش دارین بگین که تو آزمون دوم بهش توجه بیشتری بشه. از فردا (دوشنبه) هم میتونید واسه آزمون دوم ثبت نام کنید. کسایی که تو آزمون اول ثبت نام کردن نیازی نیست دوباره ثبت‌نام کنن. مهلتش هم فقط تا یکشنبه 11 بهمن خواد بود. همه نکاتی در مورد ثبت‌نام آزمون اول گفتم واسه این هم صادقه. قبل ثبت‌نام یدور بخونیدشون. توصیه میکنم به لحظه های آخر نندازین که داستان نشه. دفعه قبل گویا واسه یکی دو نفر داستان شده بود! ایمیلتون رو هم دقت کنید که درست وارد کنید. چه بسیار سوتی هایی داده شده بود!

موفق باشیم!

10thioaa.gigfa.com

یاعلی؛

پایان آزمون اول مرحله یک آزمایشی

سلام!

امیدوارم حال همگی مون خوب باشه!

اولین آزمون آزمایشی مرحله یک ما برگزار شد. می تونید از لینک های زیر خود آزمون و کلید تصحیح رو دانلود کنید. پاسخنامه تشریحی این آزمون رو هم تا چند روز آینده منتشر می کنیم.

همچنین دوستانی که آزمون رو دادند می تونند از طریق همون سایتی که آزمون برگزار شد کارنامه آزمون خودشون رو دریافت کنن. سوال 1 آزمون هم چون غلط بود حذف شد!

اولین آزمون آزمایشی مرحله یک

کلید آزمون


و اما چند نکته در مورد آزمون بعد:

  • دومین آزمون آزمایشی مرحله یک ما حدود دو هفته بعد (تقریبا 16 بهمن) برگزار خواهد شد به همین شکل آزمون اول.
  • بچه هایی که تو آزمون اول ثبت نام کردن، تو آزمون دوم هم کد و رمزشون مثه آزمون اوله.
  • بچه هایی که ثبت نام نکردن احتمالا چند روز بعد فرصت ثبت نام مجدد میزاریم که اونا هم بتونن تو آزمون شرکت کنند.
  • ما (بچه های طلا!) از سه نفر برتر آزمون دوم شیرینی میگیریم. (جدی میگیریما!!)

ان شاء الله که کارهامون براتون مفید واقع بشه :))

یا علی ؛